skinn


skinn

Mammas gamla skinnkjol fick görat ikväll!
(puss på dig Åsa)

jag kan se dina fickor!


jag kan se dina fickor!

Äntligen ledig igen! Det har varit så skönt ute idag, solen sken och jag fick mig en lunch på stan. Jag och mamma har varit och tränat med vovve också. Vi ska tävla på söndag. Jag är jättenervös.

Jag har på mig
tshirt från indiska
shorts som är pappas avlagda
skärp second hand
jeansjacka second hand
och converse längst ner

Jag hann shoppa på mig en vit vanlig sak samt en ny att ha peningarna i idag också! (Inte för att jag har fått några än..) Nu ska jag städa, sen ska jag och min kalasprutt gå ut och hitta oss nå mat.

Puss på er

nya saker


inhandlat

Nya runda (I wish it was Chanel) solglasögon från h&m. Linnet är även det därifrån, jättesött med knappar hela vägen upp och toppar med en rosett. Man får enorma booblets! (Ni får ursäkta vulgobilden). Byxor och skor är old news.

Nu ska jag duscha hade jag tänkt

fint

fint

Inte fy skam inte!

Body: Gina
Kjol: Topshop
Kilklackar: Steve Madden

hej fluga


fluga

Jag är på rast från jobbet nu och sitter hemma och bloggar och lyssnar på aerosmith's crazy. Suktar efter en kopp kaffe! Min bästa granne kommer snart hem och då serveras det nog det bästa kaffet i våran trappuppgång.

Jag har på mig
klänning från åhlens
väska och skärp fyndat på secondhand
skor från skopunkten
och flugsolisar från h&m

all marni honey


all marni honey

Allt från Marni. LOVE

Nu ska jag stressa iväg till jobbet. :)

avklippt


avklippt

Avslappnat idag. Det lilla extra fick bli min fina fyndade klocka som har blomster innanför glaset.

Dtucks

Dtucks

Nine West Dtucks. Finns i tre färger (svart också). De borde gjort fler färger. Men de är iallafall väldigt fina. Jag hade all möjlighet att få hem de små raringarna när jag hade en insider i usa men nu är ju det försent. Fast jag far ju snart själv till Miami. Där kommer vi bo granne med ett Nine West. Hihi

Föresten så gjorde ju topshop liknande förra sommaren också, de hade gjort i funky färger också. Men snyggast måste ju ändå vara därifrån inspirationen kom? Eller?

Tee's

Tee's
Ja. Här var det t-shirtar! Superhjälten från Luella, dödskallen från Alexander McQueen och söta damen är från Lanvin. Fina.

födelsedagsblommor


födelsedagsblommor

Idag blir min gris ett år äldre så det har blitt paket, paket och hamburgare! Snart tårta också. Ikväll ska vi ut och äta lite mat men jag ska jobba färdigt först. Det är soligt, skönt och allt är bra idag!

Jag har på mig en blommig vintageklänning
Mc-jacka från ellos
ett par senapsgula dojjor som inte syns
toppar med wayfarers!


pink


pink

Idag rotade jag fram min knappt använda rutiga och rosa bomberjacka! Den är väldigt söt tycker jag. Och så mammas gamla bensinmacks solglasögon!  Nu ska jag ut i det soliga vädret.

Jacka: h&m
Skjorta: indiska
Väska: second hand
Solglasögon: mammas

Miami bokat!!


Miami

Den 23e juni åker jag och två kompisar till Miami och idag fick vi våra biljetter. Vi peppar med Will!

Om jag fick välja

Om jag fick välja

Det här skulle väl kanske inte vara helt fel att ha i garderoben.

Klänning: Chloé
Väska: Miu Miu
Skor: Wedins
Armband: 82

Förlåt!

Har uppdaterat lite nu de senaste dagarna. Men igår så "råkade" min pojkvän omformatera datorn, så allt jag gjort är borta nu..

Bloggar i eftermiddag!

50:- jackan


50 jackan

Den här jackan (bland annat) fyndade jag igår på Röda Korset för 50 spänn! Snacka om att jag är nöjd. Älskar knapparna. Hittade massa fina skärp också, och en blommig väst.. men det får ni se en annan dag. Nu ska jag kila iväg och fixa mitt första ID-kort. Inge mer pinsama passet "Hej så här såg jag ut för 711 år sedan". PUSS

Jacka: second hand
Tshirt: Pappas avlagda levi's
Klänning: Gina
Skor: Nilson
Skärp: second hand
Söta små handskar: second hand

baby got back


baby got back

Den här långa tröjan jag köpte på rea förra året var jag redo att slänga i en klädcontainer, hade nämligen aldrig använt den. Men ibland funkar bak-och-fram väldigt bra! I det här fallet utmärkt! Ser ni? Love it!

Bak-och-fram-tröja: Åhlens
Nitade pumps: Bronx

underbara clara

i

Jag hittade ett fota av underbaraclara som var så otroligt sött (i egensydd bikini a´la 50tal!) Så jag var tvungen att försöka rita av det. Jag gillar hennes färgglada stil och alla hennes underbara vintagefynd. Vi bor i samma stad också. Ni måste ta och kolla in bruden alltså!

Sov gott!

hjäälp


hjäälp

Jag har gjort det igen. Nästan alldeles i onödan. Byxorna var så fina och de satt verkligen som en smäck (och det är ju inte alltid de gör det). Blir fina i sommar till mina vagabonds med dragkedja. Klänningen kom av bara farten. Har lite mönstrat. Japp. Det var den motiveringen.

Sedan blev det hemtex rea, jajemän en kudde och två örngott - nu blir baby glad. Det är han som ska få ny kudde, hans är totalsämst! Min är bäst. De två kuddar vi har är ju mina, så jag valde den bra och han fick den dåliga. Nu har vi båda bäst kuddar!


zebra print


zebra
By: me


saturday night made me drunk


he
Bild från clubcorona.net

Ja, då var vi ute och slirade. Jag hade på mig min vackra acneklänning som jag köpte på rean i höstas och ett par heels bara. I love. Gillar ni örhängena? Fick av min syster!

Påtal om klänningar från acne så har jag, somsagt, beställt ännu en till samlingen. Bella. Men den har inte kommit(!) och jag är faktiskt irriterad (nästan arg). Jag la orden den 2/4, en vecka sedan imorgon. Det stod att den skulle shippas inom 48 timmar. Alltså borde haft den i fredags. Pengarna har dragits för klänningen + en fraktkostnad på 60 riksdaler. Lite arg. Men kommer ändå aldrig kunna sluta älska Acne.

paraflax


paraflax

Hallåå, jag vill också glida runt med paraply och vara helt freakin gorgeous. Vilken accessoar! Och den där kappan vill ju jag ha. Jag önskar jag kunde sy.

Iallafall, ännu en snygg brud fångad av face hunter.

I want a bow in my hair

I want a bow in my hair
By: me

Aaah, rosetter! Hade många när jag var liten flicka. Rosa, röda, prickiga.. ja alla färger! Jag älskar rosettfrisyren (som jag aldrig lyckats med). Nu vill jag ha en rosett i håret när jag går ut nästa gång, ja det måste ordnas!

bondage


bondage
Fint från topshop. Påminner mycket om Narciso Rodriguez fall 2008. Jag hade ju som velat ha den, men den var helt out of stock. Som vanligt då. Bra att ni sparar mina pengar, gott folk! Har suttit stor del av kvällen och letat flyg och hotell inför resan till Miami i sommar med min söta granne. Vi ska zippa godrinkar och göra Ami. Japp.

HEJ


Har bloggat lite lite på senaste, har haft mycket att göra. Så jag återkommer ikväll, efter jobbet. phuu

Mc-jacket


Mc-jacket

Första varma dagen sen förra året så självklart drog jag fram skinnjackan dagen till ära! Oj vad skönt det ska bli med sommar, glass och bad. JA.

Skinnjacka: ellos
Långskjortan: indiska
Sjal: carlings
Skärp: second hand
Skor: converse

Oh nej


Oh nej
Bilder från www.acnejeans.com

Acne gör det igen. En klänning. Bella heter den. 1300 krrrrronor. Jag vill ha den men jag vet inte om den skulle va fin på mig. Åsa? Hjälp?

UPDATE: Beställd! Era fina kommentarer gav mig den lilla knuffen jag behövde. Nu vill jag att den ska bo hos mig!

Orange


Önskegrejer

Här ansträngde jag mig för färg. haha egentligen världens missmatch av stilar men vem bryr sig!

Klänning: Lindex
Väska: Miu Miu
Skor: Marni
Armband: Ms Bijoux

RSS 2.0