I want to be dressed by alexander


vest igen

Nu saknar jag bara den alldeles för stora mössan, sen är jag 'a la Alexander Wang! Vem älskar inte den kollektionen? Så tjusigt.

Jag har på mig
en skjorta som är morfars gamla
en väst från hm's herravdelning
byxor från hm
nya skor från converse i färgen charcoal

Ikväll äre fest!

Paketen från Miami


Paketen från Miami

Ett stycke Ray Ban's! Ett stycke Converse! + en skitbra foundation från FACE! Jättenöjd.

marni undies


marni undies

Inte visste jag att M A R N I stod för underkläder också. Helt fantastiskt. Ni måste in och kika!

p.s de shippar till sverige också. farligt.

Come here baby


Body

Helt totalt kär i aerosmith - crazy. Fick inspireras helt enkelt. Lite vulgo men ändå coolt. Men ut skulle jag inte gå såhär, jag skulle frysa om rumpan ju!

Skjorta: pappas avlagda
Body: mq
Skor: snörskor, secondhand

Imorgon kommer miami express hem. Jag har saknat tina. Och sverige henne. Tillbaka till snöstormen!

"You're packin' up your stuff and talkin' like it's tough and tryin' to tell me that it's time to go
But I know you ain't wearin' nothin' underneath that overcoat
And it's all a show "

Oh kate


Oh kate

Idag jobbar jag hela dagen. Efter jobbet ska jag gratta min lillasyster som fyller 18 år idag. GRATTIS!


Wedins och Acne


Wedins och Acne
Bilder från wedins.se och acnejeans.se

Nog är det stor skillnad alltid, men likaså priset - 699kr vs 2800kr! Såg de från Wedins idag när jag var på stan och letade efter 18årspresent till min lillasyster. Måste faktiskt säga att de var mycket finare än vad bilden vill visa. Rätt coola alltså men Acnes Niara är ju solkara i det här fallet. Eller vad tycker ni?

Nu ska jag äta lite leftover påskgodis och kika på beck. :)

Boyfriend blazer


Boyfriend blazer

Hemmagjord version av topshops utsålda "boyfriend blazer" I LOVE



Yesterday


Yesterday

Igår var jag på påskmiddag. Det var lamm, sill, ägg och hela paketet. Tyvärr så var jag då tvungen att dra ett byte av kläder då graderna föll ner på minus igår. Jag såg ut som ovan innan jag tog på mig ylleklänningen, vädret till ära.


Budget


Forever21

Forever21 har både fult och snyggt, det gäller att rota lite för att man ska hitta! Billigt är det iallafall, skorna t.ex. på cirkus 240 kronor. Men då ska ju frakt + tullavgift på det. Jo! För ni som missat så shippar forever21 till sverige sedan ett tag tillbaka.

Nu ska jag till jobbet!

Röda korset


Fyndat

Där kan man tydligen fynda ibland. Titta vad jag hitta!

blommig dröm


blommig dröm

En blommig dröm. Den är ett secondhandfynd från i höstas. Ljusblå små blommor på ett härligt bomullstyg. Men det är pärlemorknapparna som ror hem det!

Blus: Myrorna
Kjol: h&m

Nathalie Schuterman Webshop

Hallå?

När ska de egentligen öppna? Tidigare stod det att de skulle öppna webbshoppen redan i slutet av februari. En månad senare och de har fortfarande inte öppnat. Jag vill se vad de har att bjuda på!

Denim


Denim

Idag är det faktiskt sol, sol och snö om vartannat. Underbara norrland.

Denimskjorta: pappas gamla
Tshirt: mq
Kjol och skor: h&m
Klocka: tritoni

Beställt


Beställt

Vill egentligen beställa så mycket mer med min kompis från Miami men det får bli ett par klassiska wayfarer helt enkelt. De är typ de enda solglasögonen som ingen kan misslyckas i, så otroligt snygga. Dessutom var de inte ens i närheten av det pris vi betalar för våra Ray Ban's här i sverige. Kika!! 789 pistoler.

Update: Pratade nyss med min kompis som är i Miami och hon ska kika efter ett par converse i färgen charcoal åt mig. YAY

Tisdag


Idag har jag bara tagit det lugnt. Var på Ohlsons tyger och köpte lite fint tyg (exciting) så jag får mig nå kjolar i vår, tänkte jag. Hade tänkt ta nå bilder ikväll men batteriet i kameran var urladdat. Lite senare kanske om jag orkar annars uppdatering imorgon!


Steve Madden



Steve Madden

Bilder från: Zappos.com

Fina. 514 pistoler om du har krokarna förbi Amerika.

grå måndag


grå måndag

Bokstavligen grå. De dagar jag bara jobbar halvdag eller tillochmed är ledig är det skitväder. Schysst. Jag som ville äta glass i solen idag.

Tshirt: ny från mq
Kjol och strumpisar: h&m
Slängde på en gammal ljusblå skjorta från morfar också.

Manoush mon chéri


Manoush mon chéri

Manoush. Helt underbara kreationer. Klänningarna går ju inte att sluta titta på! Jag är lite smått kär. Men de var ju inte helt gratis förstås. På den här sidan hittar ni Manoush för lite hembeställning.

Mickey Mouse


Mickey Mouse

Jag hann med en snabb dagens ändå!

Tshirt: Secondhand
Kostymbyxor: Secondhand
Platåer: Nilson
Brillor: Gina Tricot

Tjusigt!


Tjusigt!

AJ. Så fina!

Nu ska jag göra mig i ordning för jobbet. Senare, när jag kommer hem runt halv nio så ska jag bestämma mig för vad jag ska beställa med min vän som just nu är i Miami, Florida. Jag är så avundsjuk. Hon ringde mig igår från playan. Haha jag ville bara slänga luren i örat på henne. Men hon åker igen i sommar, och då ska jag med! I början av juli, då du!

avslappnad dagens


avslappnad dagens

Orkade inte ta på mig någonting annat än det här, det var det första jag såg liggandes så det fick åka på! Superfin dag idag! Synd bara att man inte har någon att dela den med. Alla jobbar. Snart ska jag på jobbet också. Suck.

Jag funderar på utgång men jag vet inte om det är värt det om man slutar så sent som 22:00. Kanske bara slapparrr.

Topp: h&m
Kjol: monki
Skor: mcboots från vagabond
Klocka: tritoni

en önskeoutfit för solen


sommar

Jeansväst: H&M
Klänning: Topshop
Skor: Converse
Väska: Miu Miu

Tänk er klänningen lite oversizad, fladdrandes i brisen avslappnat med en påslängd jeansväst. Sköna söta converse tillsammans med en jävligt snygg väska att stoppa glasspengarna i. Sommar nu, tack!

Nu ska jag tillbaka till jobbet. puh.

little purple perfect



little purple perfect

Onsdagens.
Lite vin och lite fest igår.

Fodralklänning: Gina Tricot
Skor: Vagabond

min lediga tuesday


min lediga tuesday

Tshirt: flitigt använd från indiska
Byxa: nya kostymbyxor från myrorna!  65 blanka kronor fick jag ge :)
Väska: myrorna
Skärp: secondhand
Mössa: stickad som jag snott av min syster
Skor: Kmb (såå nöjd)!

Heldag på stan med Åsa. Slantarna for åt alla håll. Oj oj. Först var jag på myrorna och hittade kostymbyxa, väska, skärp och parkas. Väl på stan hittades det en fin vit tshirt som jag visar upp i veckan nån gång, ett par wayfarerliknande saker och de gorgeous par skor ni ser ovan. Bra dag helt enkelt.

Nu funderar jag på mina läsare, finns ni?


What would marc do?

What would marc do?

Suck. Marc by Marc Jacobs står för de här fina väskorna. Två färger har jag att välja mellan. Jag älskar modellen. Kanske inte överförtjust i gulddetaljerna men. Åh, jag vet inte om jag ska slå till eller inte. Och på vilken färg i sånna fall? Lutar egentligen mer mot svart då det funkar med det mesta, men brunt är också jättefint. Egentligen vill jag ju ha en pralin från Miu Miu. En sån hoppas jag på varje dag.

Nu ska jag ut i slasket. Ja, i slasket. Fy fan.

Chloë


Chloë

Chloë Sevigny. Cool tjej det där! Bilderna har ni säkert redan sett. Här har ni iallafall mina favoriter från Chloë's sammarbete med "opening ceremony".

vest me up


vest me up

Hälsa på min nya väst! Länge har jag letat och den är väl kanske långt ifrån perfekt men funkar bra det gör den ändå. Ska sy in den lite och sen så är vi redo för våren!

Tshirt: Indiska
Shorts: Avklippta levi's
Väst: h&m herr
Strumpisar: h&m


hipp hipp hurra!


hipp hipp hurra!

Numera shippar Topshop till vårat kyliga skandinaviska rike! Nu blir det svårare att hålla i kronorna. Aj aj aj! Bjuder på några av mina topshopfavoriter ovan. Parkasen finns fortfarande kvar och kostar runt 1500kr exklusive frakt. Måste fundera på det, vad tycker ni?

onsdag


onsdag

Jättefin kväll med goa tjejer med middag, fest å hela grejen! Kom just hem. Mitt i natten. Så nu måste jag sova - jobb imorgon. NATT

Topp: MQ
Kjol:  indiska
Skor: din sko
Armband: h&m

miu miu kreationer


miu miu kreationer
miu miu, vilka lovers alltså. skorna är ju fab haha men ser ni hur mycket för stora de är för modellen? typ två storlekar. stackare!

nu ska jag göra mig i ordning för jobbet. sedan middag med lite girls!

monki ss08


monki ss08

Massa fint från Monki i vår! Jag önskar jag hade monki brevid min dörr. Nu ska jag äta, sen hämta upp tvätten och städa lite till. Om jag hinner ska jag visat lite av vad som hittade hem till mig idag! HEJ

lördag igen!


lördag igen!

Tshirt: indiska
Kjol: MQ
Skjorta: second hand
Platåpumps: nilson

Ja, lite fest igår sådär. Nu ska jag och jobba!

RSS 2.0