South Beach



Igar pa stranden i South Beach!

Nu har vi alla lite brattom, vi ska ner till downtown och ga lite i affarer och glida runt. P.s Igar gick vi forbi Miami Inc (!)

shopping at Aventura Mall



Har ar jag med en pase fran Victoria's Secret (Asa fick tre par, vill hon ha fler?)

Igar var vi och shoppade galet mycket pa Aventura Mall! Det var sa stort att efter sju timmars spring mellan butiker sa hade vi anda inte kollat igenom alla butiker. Vi bestamde oss for att spara Nordstroms och Blomingdales till nasta gang vi ska dit innan vi far hem. Jag hittade ett par skor pa Steve Madden, ett par pa Bakers och ett par Givenchy lookalike sandaler i plast fran Wet Seal bland annat! Alla ar to die for!

.



Utanfor Tinas kusins lagenhet i Miami (pa lordag far vi flytta in i varan hyrda lagenhet i SOUTH BEACH)!

Miami baby



Helt sjukt att man faktiskt fick sig en tva timmars somn! Har pavag till New York.

God morgon!

Nu ar vi antligen framme i Miami efter 24 timmars resande! Alla mar bra! Vi kom fram igarkvall och tog en taxi fran Miami International till Tinas kusin. Vi bad taxichaufforen att vanta pa oss i fem minuter sa vi kunde aka och kopa oss na mat. Vi kopte typ varldens godaste spicy chicken burger fran Wendy's!

Idag sa ska vi fara ner pa south beach, bada, shoppa och turista lite hade vi tankt. Det ar inte jattevarmt har just nu (25 grader) men det passar oss ratt bra tror jag.

Lagger nog upp lite bilder ikvall!
Puss till filip, asa, mamma, pappa, liza, tim, tex qulan och alla andra hemma i umea!

gulligt genomskinligt





Det är inte mycket som kan vara gulligt och genomskinligt på samma gång. Den här hittade jag för någon dag sedan då jag sorterade mina kläder. Jag älskar att fynda hemma i sin egna garderob! Händer ju onekligen ganska ofta att man helt totalt glömmer bort vissa plagg. Man kanske egentligen borde inse att man har lite för mycket.  Blev en mittbena idag också. Vad tycker ni? Ska luggen bort?

nu bor jag i hatt




Jag är lite dålig på det mesta just nu. Uppdatera. Är skitstressad över Miami om några dagar nu bara, jag är pissförkyld och jävlig. Och så är det.

Midsommar på fredag. Jag ska ha blomsterkrans och blomsterklänning och dricka snaps! YEAH. Vad ska ni göra på midsommar?

Kommer någon liten uppdatering innan Miami. Lovar.

nio svåra år kräver åtminstone ett tivoli





Här är jag och en av mina söta småbrorsor. Han fyllde nio stora år förra torsdagen och blev bortrövad på tivoli (därav ögonbindeln, duh!). Efter att han gissat vart han var någonstans (motorcykelrace, disco och slutligen rätt svar - tivoli haha) så sa jag åt honom att han var en lyckans ost som fyller år på sommaren och inte på vintern som jag. För på vintern finns inget tivoli på kajen! Nä.

På bilden är jag sådär lagomt fräsch efter jobbet och brorsan är söööööt.


MK for Elle



Mary-Kate for Elle, July 2008

Ni kan kika och läsa lite mer här. Sedan så måste man ju nästan plocka på sig den amerikanska Elle. Jag ska spara den inför flygresan till Miami!

print



Skinnjacka jsfn, klänning åhlens och ett par kilklackar från roots är vad jag rockar ikväll!

Efter en hel dags jobb ska det bli skönt att gå ut lite och smutta på lite öl. Jag inviger min störtsköna mönstrade klänning kvällen till ära! Har tyckt att den vart lite för lång och velat korta den en aning men det har ju inte hunnits med så jag kör hårsnoddstricket!


jag har flyttat



Så här såg jag ut idag. Fast med skor.

Jag har flyttat in i mina nya levi strauss 501or. Det får man väl? Helt tokigt vad sköna de är! Perfekt tvätt. Vet inte om jag vågar go wild med sandpapper. Lite slitna vill man ju ha dem.. vi får se! Nu ska jag ta och kamma kalufsen (hittade en jättetova). Haha det påminner mig om när jag liten och håret var till knävecken och jag aldrig kammade håret.

Ska gå ner med en tidning till bubblan och köpa mig en kaffe och en marabou. Där ska jag sitta utanför på en stol och känna lugnet! Jajemän!

johnny




Helt seriöst en av de bästa låtarna jag vet. Hurt.

leo




Mammas design och mormors nål och tråd. Denna är från ljuva 80talet då mamma och hennes bästa kompis Susanne var punkare och lyssnade på Nina Hagen. Svart kajal. Nätstrumpbyxor. Permanent. Leopard. Det var coolt. Bilder av henne från då hon var 15, 16 år gammal är det finaste som finns. Oh. Mamma. Jag hade också velat vara med.

Yves Saint Laurent




Den franske designern Yves Saint Laurent dog söndagskväll i sitt hem efter en tids sjukdom.
1936 - 2008


babe




Ja. Man kan ju inte säga att Erin Wasson är mycket annat. Här med. (Åsa! Kolla väskan!)


threesome





RSS 2.0