東京


Mitt bästa minne från min första sommar i Tokyo

Jag sitter på min balkong. Det är bastutemperatur. Juli månaden - då alla rinner bort.
Dricker mitt japanska kaffe som påminner mig mer om te. Beundrar mina smaragdgröna linne-shorts. Det gör mig nöjd att fynda. 25 kronor. Röker fler än en cigarett. Dricker mer av mitt tekaffe. Tittar ner. Där ser jag en gammal man komma gåendes. Han stannar. Tittar själv upp och vänder helt höger mot en vägg. Går framåt. Där binder han sedan en stjälk som lossnat från en växt som sträcker sig långt upp längs en vägg. En gammal dam observerar  noga medan den gamla mannen binder fast den och lunkar vidare. Helt ovetandes om damen. Damen går sedan själv fram och ändrar något litet.

Jag såg dem ett par fler gånger separat efter det och sedan tillsammans. Tillsist började de göra sina växtarrangemang och ta sina promenader ihop. Bara sådär.

Måste ju få vara den absolut finaste kärleken jag sett utvecklas


RSS 2.0